Skip to content Skip to footer

Dlaczego firma powinna wdrożyć system CRM?

Warto wiedzieć, że z roku na rok coraz więcej firm wdraża prosty CRM. Nie wszystkie przedsiębiorstwa jednak przekonały się do wspomnianego rozwiązania. Jakie są jego najbardziej istotne zalety?

Ogromne korzyści dla zespołów handlowych

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że oprogramowanie pozwala handlowcom zdecydowanie usprawnić zarządzanie relacjami z klientami. Ponadto pracownicy lepiej zrozumieją bardzo istotny przebieg sprzedaży. Możliwe jest także zautomatyzowanie bardzo dużej liczby obszarów pracy osób zajmujących wspomniane stanowisko.

Sprzedawcy nie będą musieli tracić cennego czasu na wprowadzanie bardzo dużej liczby danych. Będą mogli dzięki temu skoncentrować się na sprzedaży. Należy mieć świadomość, że menadżerowie dzięki oprogramowaniu widzą postęp poszczególnych członków swojego zespołu.

Jakie korzyści z systemu ma dział marketingu?

Prosty crm gwarantuje zespołowi marketingowemu podgląd ścieżki zakupowej określonych klientów. Pozwala to pracownikom na znacznie lepsze zrozumienie działań związanych ze sprzedażą.

Warto zaznaczyć, że marketingowcy dzięki systemowi CRM będą mogli zdecydowanie trafniej określić dostarczone leady, a także zaplanować odpowiednio następne kampanie reklamowe.

Korzyści dla zespołu obsługi klienta

Oprogramowanie pozwala obsłudze klienta na śledzenie rozmów pomiędzy poszczególnymi kanałami. Jak wiadomo klienci bardzo często zgłaszają różnego rodzaju problemy nie tylko przez telefon, ale również e-mail. Omawiane narzędzie umożliwia pracownikom dodawanie odpowiednich notatek. Dzięki temu w momencie, gdy osoba z działu obsługi otrzyma zgłoszenie, będzie w stanie stosunkowo szybko sprawdzić, czy klient wcześniej nie zgłosił problemu do innego działu.

Rekomendowane jest stawianie na system znajdujący się w ofercie asortymentowej renomowanego producenta. Pracodawca będzie miał w ten sposób całkowitą pewność, co do bardzo wysokiej jakości rozwiązania. Oczywiście nie można przy podejmowaniu decyzji uwzględniać tylko ceny. Zdecydowanie lepszym parametrem jest stosunek wspomnianej jakości do ceny.