Real Time Bidding, w skrócie RTB są to pewnego rodzaju aukcje reklamowe, które mają miejsce w czasie rzeczywistym. Ich zadaniem jest zakup stanowiska reklamowego w modelu aukcyjnym. Obszar aukcji reklamowej znajduje się w momencie, kiedy użytkownik wchodzi na stronę. W licytacji bierze udział pojedyncza odsłona, natomiast układ który prowadzi czynności promocyjne, jest odpowiedzialny za konkretną licytację. Warto w tej sytuacji nakreślić, że kampania rtb pozwala przygotowywać spersonalizowane kreacje i dokładnie je targetować. Kampania rtb posiada także wgląd do wszystkich witryn, także tych premium.
Na czym to polega ?
Użytkowników na RTB można podzielić część popytową, inaczej DSP – Demand Side Platform, ale też na część podażową – SSP, co z języka angielskiego znaczy Supply Side Platform. Ważną wartość mają tu też hurtownie danych, skrótowo DMP – Data Management Platform, dzięki którym docierają do grona docelowego za pomocą bogatego asortymentu kryteriów. Dzięki temu zezwala na przekaz reklamowy o wysokim standardzie na stronach internetowych, które były niełatwe do efektywnego użytkowania przy tradycyjnej formie zakupu mediów. Kreowanie planu mediów opiera się na dobraniu witryn internetowych, na które wchodzili użytkownicy o pożądanym profilu. Skutkowało to do wyróżnienia stron o konkretnych tematach, które uważano za media o wysokiej efektywności reklamowej. Gdy dokonuje się wyboru modelu RTB z zastosowaniem hurtowni danych można dotrzeć do chcianych klientów witryn internetowych, dzięki czemu ograniczy się koszty zakupu mediów.
Rozmiary reklam
Płaszczyzna, która specjalizuje rtb marketing daje dostęp do sporej ilości formatów reklamowych, na przykład: 750×100, 300×300, 650×200, 750×300 oraz 1002×200. Co do stawek za prezentację banera promocyjnego na konkretnej danej płaszczyźnie reklamowej są licytowane co chwilę dzięki różnym algorytmom, jest to zależne od danego rtb.
Jakie są korzyści?
Wykorzystując rtb marketing, wykonuje się kampanie reklamowe, dzięki czemu można je zastosować w swoich celach biznesowych. W ten sposób można opracować kampanie dostosowując je do gustów konkretnych użytkowników. Przez to skupiamy się na najistotniejszym kręgu klientów, którzy chcą dokonać zakupu. Pozwoli to zwiększyć zasięg marki, dzięki czemu ma się szanse na stworzenie różnych aparycji i kampanii sprzedażowych.