Opis produktu to tekst, który ukazuje klientom co chcemy sprzedać oraz podaje argumenty dla których warto kupić nasz towar. Oto kilka wskazówek, które pomogą w tworzeniu opisów produktów.
Poznaj swoich klientów i stwórz ich awatar
Tworzenie opisów produktów należy rozpocząć od poznania swoich klientów. Awatar użytkownika nie określa jednej grupy tylko łączy w sobie cechy świetnego klienta. W czasie budowania awatara trzeba pamiętać o konkretnych informacjach łączących w sobie grupę klientów docelowych: wiek, dochód, lokalizacja, zainteresowania oraz pasję i potrzeby.
Skup się na potrzebach użytkownika
Opisy produktów muszą jasno ukazywać zalety produktu oraz jakie problemy praktyczne i emocjonalne jest w stanie rozwiązać.
Pamiętaj o pozycjonowaniu strony
Tworzenie opisów na strony opiera się na kilku zasadach: zawieraniu słów kluczowych, wyświetlaniu opinii konsumentów o produkcie, zaciekawianiu tytułem. Dzięki tym zasadom pozycja strony w wynikach wyszukiwania wzrośnie.
Używaj unikalnych stwierdzeń
Tworzenie opisów produktów to opis poszczególnych elementów towaru oraz korzyści z jego kupna. Do tego opisu trzeba używać odpowiednio dobranych słów a nie powszechnych stwierdzeń i ogólnego języka.
Wpłyń na zmysły klienta
Opisy produktów zawierać powinny przymiotniki, które trafią do wszystkich pięciu zmysłów klientów czyli do: wzroku, dotyku, słuchu, zapachu i smaku. Dlatego właśnie tworzenie opisów na strony opiera się na marketingu sensorycznym polegającym na używaniu w treści opisu słów pobudzających zmysły.
Bądź autentyczny
Twórz opisy produktów na podstawie autentycznych historii, które wplątać będziesz w konkretne informacje o produkcie. Opowiastki te mają zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony i zakupu produktów. Historią tą może być np. geneza produktu.
Wspomnij o rekomendacjach
W opisie produktów uwzględnij swoje referencje oraz wymień zdobyte nagrody dzięki swoim towarom. Stwórz opis produktu zawierający fragmenty opinni dotychczasowych zadowolonych klientów oraz miłe słowa od znanych osób.
Zamieść w opisie zdjęcia
Sporządzanie opisów na strony nie polega tylko na pisaniu suchych faktów o produkcie ale także na urozmaicaniu słów adekwatnymi zdjęciami, które obrazować będą rzeczywiste funkcje oraz zalety towaru.
Upewnij się, że tekst jest czytelny
Zadbaj o to by opis produktu był krótki i czytelny, a przede wszystkim obfity w informację o towarze. Zdania i akapity powinny być krótkie, ważne informacje można zapisać w formie punktów. Forma przekazywanych informacji musi być zrozumiała i prosta dla klientów w odbiorze.