Skip to content Skip to footer

Wskazówki do tworzenia opisów produktów

Opis produktu to tekst, który ukazuje klientom co chcemy sprzedać oraz podaje argumenty dla których warto kupić nasz towar. Oto kilka wskazówek, które pomogą w tworzeniu opisów produktów.

Poznaj swoich klientów i stwórz ich awatar

Tworzenie opisów produktów należy rozpocząć od poznania swoich klientów. Awatar użytkownika nie określa jednej grupy tylko łączy w sobie cechy świetnego klienta. W czasie budowania awatara trzeba pamiętać o konkretnych informacjach łączących w sobie grupę klientów docelowych: wiek, dochód, lokalizacja, zainteresowania oraz pasję i potrzeby.

Skup się na potrzebach użytkownika

Opisy produktów muszą jasno ukazywać zalety produktu oraz jakie problemy praktyczne i emocjonalne jest w stanie rozwiązać.

Pamiętaj o pozycjonowaniu strony

Tworzenie opisów na strony opiera się na kilku zasadach: zawieraniu słów kluczowych, wyświetlaniu opinii konsumentów o produkcie, zaciekawianiu tytułem. Dzięki tym zasadom pozycja strony w wynikach wyszukiwania wzrośnie.

Używaj unikalnych stwierdzeń

Tworzenie opisów produktów to opis poszczególnych elementów towaru oraz korzyści z jego kupna. Do tego opisu trzeba używać odpowiednio dobranych słów a nie powszechnych stwierdzeń i ogólnego języka.

Wpłyń na zmysły klienta

Opisy produktów zawierać powinny przymiotniki, które trafią do wszystkich pięciu zmysłów klientów czyli do: wzroku, dotyku, słuchu, zapachu i smaku. Dlatego właśnie tworzenie opisów na strony opiera się na marketingu sensorycznym polegającym na używaniu w treści opisu słów pobudzających zmysły.

Bądź autentyczny

Twórz opisy produktów na podstawie autentycznych historii, które wplątać będziesz w konkretne informacje o produkcie. Opowiastki te mają zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony i zakupu produktów. Historią tą może być np. geneza produktu.

Wspomnij o rekomendacjach

W opisie produktów uwzględnij swoje referencje oraz wymień zdobyte nagrody dzięki swoim towarom. Stwórz opis produktu zawierający fragmenty opinni dotychczasowych zadowolonych klientów oraz miłe słowa od znanych osób.

Zamieść w opisie zdjęcia

Sporządzanie opisów na strony nie polega tylko na pisaniu suchych faktów o produkcie ale także na urozmaicaniu słów adekwatnymi zdjęciami, które obrazować będą rzeczywiste funkcje oraz zalety towaru.

Upewnij się, że tekst jest czytelny

Zadbaj o to by opis produktu był krótki i czytelny, a przede wszystkim obfity w informację o towarze. Zdania i akapity powinny być krótkie, ważne informacje można zapisać w formie punktów. Forma przekazywanych informacji musi być zrozumiała i prosta dla klientów w odbiorze.