Skip to content Skip to footer

Unique selling proposition – to, co wyróżnia firmę wśród produktów i usług konkurencyjnych

Unique selling proposition (USP) to czynnik wyróżniający naszą firmą na tle konkurencji, rozumiany jako zdolność do przekazywania użytkownikom informacji o własnej wartości oraz zaletach marki.

USP, czyli dlaczego właśnie „my”?

Specjaliści do spraw marketingu w sieci wskazują, że obecnie większość internetów, szukając konkretnej usługi lub produktu zwraca uwagę na unikalność i stawia pytanie o to, dlaczego z wielu ofert wielu dostawców warto wybrać tę konkretną. Ma to formę pytania, które mieści się w ramach unique selling proposition – wartości konkretnej oferty w sieci.

Idealne USP – co zawiera?

Dlatego idealne USP powinno być swoistą informacją, która przekona potencjalnego klienta do zakupu i sprawi, że zyska się jego lojalność. Stanowi to informację wskazującą dlaczego warto kupić dany produkt i usługę od konkretnego producenta. Odnosi się to do kwestii takich jak: przydatność i zastosowanie danego produktu lub też usługi na co dzień oraz wartość dla klienta, spełnienie oczekiwań i potrzeb, możliwość dostarczenia konkretnego produktu, informacje, jakie można klientowi zakomunikować dzięki zakupowi oraz wyróżnienie się na tle konkurencji.

3 kroki określania USP dla konkretnej witryny

USP czyli unikalna propozycja sprzedaży składa się z trzech kroków, które zbliżają do klienta i pozwalają go przekonać do siebie. W tym celu konieczne jest określenie grupy docelowej, czyli osób do których ma trafić przekaz, rozumianych jako potencjalnych klientów. Ważne jest także określenie wartości i „opakowanie” w formie którego staje się ono prostym i wyraźnym przekazem dla odbiorcy. Istotne znaczenie w zakresie unikalnej propozycji sprzedaży jaką składa się potencjalnemu klientowi jest zrozumienie jak przebiega proces podejmowania decyzji o zakupie i z jakich etapów się składa. Wymaga to znajomości zasad marketingu i określenia w czym dokładnie nasz produkt lub usługa może pomóc nabywcy (do czego posłuży i jak ułatwi codzienne życie). Ważne jest także określenie dlaczego do tej pory problem ten nie został rozwiązany i czy mamy możliwość zaproponowania unikalnego rozwiązania. W dalszej kolejności istotne jest pokazanie unikalności produktu lub usługi jaką posiadamy oraz wskazanie klientowi co powinien zrobić, by go otrzymać.