Internet zaoferował mnóstwo wcześniej nieznanych metod marketingu i zdobywania klientów. Skorzystanie z narzędzi, jakie oferuje sieć, to z jednej strony szansa, ale z drugiej większa konkurencja w walce o klienta. Dziś każda szanująca się firma musi być obecna w sieci, jednak sama obecność tam nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bardzo ważna jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, a wśród nich hegemonem jest Google. Zresztą, dobra pozycja w Google oznacza też z reguły dobre pozycje w mniejszych.
Wyszukiwarka internetowa to dziś narzędzie, po które sięga większość ludzi, którzy szukają jakiegoś produktu lub usługi. Stało się to jeszcze powszechniejsze w momencie, gdy niemal każdy ma w kieszeni smartfona z dostępem do internetu mobilnego. Kluczem do sukcesu jest jednak to, aby w wynikach wyszukiwania, jakie widzi internauta, znaleźć się na jak najwyższej pozycji, jak najbliższej pozycji nr 1. Samoistnie osiągniecie tego miejsca jest niemalże niemożliwe. Aby być na najlepszych miejscach, należy więc zastosować sztuczne podbijanie pozycji, zwane pozycjonowaniem. Dziś pozycjonowanie produktu to już odrębna branża marketingu.
Po co pozycjonować stronę?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Po to, aby znaleźć się jak najwyżej i jak najbliżej pozycji nr 1. Im wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarkach, tym większa szansa, że internauta wybierze akurat dany link i kliknie w niego. Firmy stosują więc marketing produktu i usług, aby być jak najbliżej pozycji numer jeden. Każde miejsce wyżej to konkretne pieniądze, a więc pozycjonowanie marketing może zadecydować o być albo nie być danej firmy. Często jest bowiem tak, że klienci nawet nie zaglądają na drugą stronę wyników i wybierają firmy będące najbliżej pozycji nr 1.
Co wpływa na pozycjonowanie produktu?
Kształtowanie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google jest zmienne. Google ustawicznie zmienia algorytmy, czyli reguły rządzące tym, który link gdzie się znajdzie. Wiele z elementów, jakie o tym decydują, jest tajemnicą firmy, ale są i takie, które są dobrze znane. Jednym z najważniejszych są linki prowadzące do danej strony. I na tym głównie skupia się pozycjonowanie marketing, jaki oferują pozycjonerzy. Oczywiście, jeśli chodzi o pozycjonowanie metody na zdobycie wysokich pozycji są bardzo różne.
Komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?
Tak naprawdę pozycjonowanie zaczyna się już na etapie budowania strony, która musi być przyjazna dla wyszukiwarek. To jednak tylko jeden krok, a sama strona jeszcze nic nie gwarantuje. Trzeba pamiętać, podejmując współpracę z agencją oferującą pozycjonowanie, że najlepsze rezultaty przyniesie stała i regularna praca nad pozycją strony w wyszukiwarkach. Jeśli chodzi o pozycjonowanie metody są różne, ale większość specjalistów odradza agresywne pozycjonowanie obliczone na szybki efekt. Może się ono zakończyć drastycznym spadkiem, dlatego lepiej nastawić się na to, że współpraca z firmą pozycjonerską będzie raczej długofalowa.