Skip to content Skip to footer

Na czym polega technika sublimacji?

Sublimacja jest procesem chemicznym. W jego wyniku substancja, która początkowo ma postać stałą, pod wpływem ciepła zmienia się w postać gazową nie przechodząc przez stan ciekły. Proces ten znajduje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, a nadruki sublimacyjne podbijają dziś branżę drukarką.

Zastosowanie techniki sublimacji

Druk sublimacyjny może mieć przynajmniej kilka zastosowań. Największą popularnością cieszy się jednak wykorzystanie go po to, aby umieszczać nadruki na odzieży. Druk sublimacyjny na tkaninach najlepiej prezentuje się wtedy, gdy mamy do czynienia z materiałami poliestrowymi lub takimi, które mają w sobie domieszkę poliestru. Przeważnie zaleca się stosowanie go na jasnych tkaninach, jeśli jednak wykorzystamy odpowiednie rozwiązania kolorystyczne w nadrukach, możemy sięgać także po ciemniejsze materiały.Tym, co sprawia, że druk sublimacyjny na tkaninach cieszy się rosnącą popularnością, jest przede wszystkim jego wysoka trwałość. Nie bez znaczenia jest jednak i to, że nadruki sublimacyjne są elastyczne, sprawiają przy tym wrażenie niejako wkomponowanych w materiał i nie wyróżniają się w dotyku. Klienci, którzy korzystają z tego rozwiązania doceniają również to, że nie wiąże się ono z dodatkowymi kosztami związanymi z przygotowywaniem projektów jeszcze przed ich nadrukowaniem. Docenić należy i to, że druk sublimacyjny sprawdza się także w odniesieniu do bardziej skomplikowanych wzorów.

Jak wykorzystać technikę sublimacji w praktyce?

O nadrukach sublimacyjnych coraz częściej mówi się w kontekście ich ogromnego potencjału reklamowego. Inwestując w druki sublimacyjne na tkaninach można mieć pewność, że firmowe logo będzie doskonale widoczne. Jednocześnie nie trzeba martwić się o to, że sam napis szybko stanie się nieczytelny. Wszystkie te zalety sprawiają, że mamy do czynienia z propozycją sprawdzającą się znakomicie tak podczas akcji promujących daną firmę na zewnątrz, jak i wśród jej pracowników.O druku sublimacyjnym myślimy przede wszystkim jako o rozwiązaniu atrakcyjnym dla klienta biznesowego. Okazuje się jednak, że korzyści z niego mogą czerpać także osoby fizyczne. Te coraz częściej stawiają na tę technikę drukarską, gdy chcą przygotować upominek w postaci koszulki z niebanalnym przesłaniem.