Sezon letnich wakacji, to okres w którym ludzie z całego świata wybierają się na upragniony wypoczynek. Liczba hoteli z roku na rok rośnie w zastraszająco szybkim tempie, dzięki czemu, klienci mogą wybrać ten, którego profil będzie im najbardziej odpowiadał. Promocja hotelu winna być zaplanowana w sposób spójny, z uwzględnieniem potrzeb grupy docelowej.
Jak przyciągnąć turystów do swojego hotelu?
To, czy nasz ośrodek będzie cieszył się zainteresowaniem w czasie wakacji, zależy w głównej mierze od tego, jak została przeprowadzona promocja hotelu. Należy zadać sobie pytanie, na jakich klientach nam zależy i skomponować ofertę, która podbije ich serca. Polska jest krajem z dość kapryśnym klimatem, nigdy nie wiadomo czy zgotuje nam afrykańskie lato czy raczej chłodną i deszczową aurę. Dlatego pragnąć zainteresować klientów swoimi usługami, należy zorganizować możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu na terenie hotelu, zwłaszcza, kiedy grupą docelową są rodziny z dziećmi. Strategia marketingowa hotelu przykładowo powinna zawierać jego plan oraz szczegółowe rozmieszczenie atrakcji. Warto również zadbać o wszelkiego typu imprezy tematyczne oraz pokoje zabaw, lub świetlice dla najmłodszych, a czasem najbardziej wymagających klientów ośrodka.
Strategia marketingowa hotelu – kiedy zacząć?
Tak na prawdę, na długo przed otwarciem ośrodka. Należy jasno określić strategię działania, oraz stworzyć profil pożądanego klienta, a wszelkiego typu komunikaty formułować w sposób rzetelny i zrozumiały dla potencjalnego odbiorcy. Należy zadać sobie pytanie, czego potrzebuje dana grupa docelowa i jak przeprowadzić promocję, aby poczuli, że oferta hotelu skierowana jest bezpośrednio do nich. Należy jednak pamiętać, że po określeniu grupy docelowej warto zadbać o content marketing. Idealnym rozwiązaniem będzie prowadzenie bloga, na którym będą zamieszczane treści skierowane stricte do grupy docelowej. Tworzenie wysokiej jakości artykułów zapewni popularność strony, a co za tym idzie, wzbudzi ogromne zainteresowanie naszym hotelem.
Przeprowadzenie skutecznej strategii marketingowej hotelu jest procesem długotrwałym i bardzo wymagającym. Skuteczna Promocja hotelu przeciągnie Grono wracających klientów już na samym początku funkcjonowania hotelu. Dlatego warto zadbać o najwyższa jakość materiałów promocyjnych.