Osoby posiadające strony internetowe muszą mieć świadomość, że ich optymalizacja ma ogromne znaczenie. Rekomendowane jest jednak zaczęcie od najprostszych kwestii, które mogą w rezultacie przełożyć się na zdecydowanie większą liczbę kliknięć w wynikach wyszukiwania. Do takich aspektów koniecznie trzeba zaliczyć znaczniki meta. Jak pisać opis meta description, by miał on oddziaływanie na widoczność witryny internetowej?
Jaka jest optymalna długość opisu?
Rekomendowane jest, by opis meta description miał od 150 do 160 znaków ze spacjami. Właśnie taki fragment treści wyświetlany jest pod tytułem danej strony internetowej w wyszukiwarce Google. W przypadku, gdy meta tags będzie dłuższy, wyszukiwarka niestety może dokonać jego automatycznego ucięcia i na końcu wstawić tzw. wielokropek. Oczywiście dłuższa treść w niektórych sytuacjach będzie dobrym rozwiązaniem, jednak konieczne będzie wtedy stworzenie takiego opisu, by nawet w przypadku ewentualnego ucięcia ostatnich wyrazów, pozostała odpowiednia logika, która dodatkowo będzie zawierała najbardziej istotne informacje. Warto również wspomnieć, że w grudniu 2017 roku firma Google oficjalnie poinformowała o zmianach polegających na tym, że meta tags z opisem może mieć nawet do 300 znaków ze spacjami. Oczywiście założenie miało na celu stworzenie właścicielom stron internetowych możliwości precyzyjniejszego opisu. Niestety takie rozwiązanie nie zdało ostatecznie egzaminu i zdecydowano się w połowie maja 2018 roku ponownie wrócić do krótszych opisów.
Jak pisać opis meta description?
Trzeba mieć świadomość, że meta tags może być świetną wizytówką strony internetowej. Dobry opis meta description powinien zatem przede wszystkim nie tylko zwięźle, ale również bardzo rzeczowo streścić zawartość danej podstrony. Kolejną cechą jaką musi posiadać omawiany opis jest zawarcie w nim odpowiednich słów kluczowych. Nie można oczywiście zapomnieć, by opis był bardzo merytoryczny i czytelny dla potencjalnego użytkownika. Musi on bowiem koniecznie zachęcać do dalszej interakcji.
Dlaczego słowa kluczowe mają tak istotne znaczenie?
Koniecznie trzeba umieszczać w meta description bardzo ważne słowa kluczowe. Rekomendowane jest wykorzystanie pełnego potencjału omawianego opisu. Właściciel strony internetowej powinien zatem zawrzeć w nim przynajmniej jedną frazę kluczową, na którą planuje pozycjonować swoją witrynę.