Skip to content Skip to footer

Działania marketingowe hotelu

Działania marketingowe hotelu są procesem zmierzającym do zachęcania odbiorców, aby skorzystali z danych usług. Branża hotelowa wciąż ulega rozwojowi, dlatego utrzymanie na rynku odpowiedniej renomy nie jest łatwe.

Marketing hotelu

Marketing hotelowy wymaga dostosowania się do zmieniającej się gospodarki i wdrażania nowych pomysłów na promocję obiektu. Dawniej nie było tak wielu narzędzi promujących biznes hotelowy, aktualnie można skorzystać z wielu ciekawych działań marketingowych.Krokiem pierwszym w budowaniu swojej pozycji na rynku jest dobra strategia marketingowa. To właśnie od niej zależy wyróżnianie się na tle konkurencji i zaistnienie w szerokim gronie odbiorców. W tym przypadku trzeba zainwestować nie tylko środki pieniężne – marketing hotelowy wymaga przede wszystkim inwestycji własnego czasu i zaangażowania.

Trudne początki

Wkraczając na rynek zawsze najtrudniejsze są początki. Marketing hotelu bowiem ma na celu zdobycie uznania potencjalnych klientów i uzyskanie przychodów z działalności. Na początku określmy, do kogo kierujemy ofertę hotelową, jakie dodatkowe usługi warto wprowadzić, jak rozłożyć koszty i zaplanować dalsze działania.

Działania marketingowe hotelu w sferze online

Na początku należy zadbać o to, aby zaistnieć – ulotki, banery reklamowe, strona internetowa, konto w mediach społecznościowych to niezbędne elementy strategiczne.Jeśli chodzi o stronę internetową hotelu – powinna ona odzwierciedlać to, co rzeczywiście goście znajdą w naszym obiekcie. O ten aspekt trzeba zadbać o wiele wcześniej (kilka miesięcy przed otwarciem hotelu). Większość odbiorców szuka kontaktu z hotelem właśnie drogą online, dlatego trzeba ułatwić im jak najlepszy dostęp do naszej oferty.

Ciekawa oferta

Przed otwarciem własnego obiektu hotelowego należy stworzyć atrakcyjną ofertę. Może ona odnosić się do specjalnych zniżek, ofert dedykowanych danych grupom społecznym, usług biznesowych i dodatkowych atrakcji, jakie klient znajdzie na terenie hotelu. Same pokoje nie wystarczą – większość osób szuka w hotelach dodatkowych atrakcji, takich jak baseny, korzystanie ze strefy spa, wypożyczanie sprzętu do aktywnego wypoczynku i tym podobne.

Wyszukiwarka internetowa

Kolejnym ważnym aspektem są działania SEO, polegające na pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Wymagają one nakładu czasu i są długotrwałe, ale dają zamierzone efekty. Nowy hotel nie zaistnieje od razu na pierwszej stronie w wyszukiwarce internetowej, o czym warto pamiętać. Wypozycjonowanie hotelu wymaga także dobrania odpowiednich fraz związanych z naszą ofertą.