Google Signals to dość nowa opcja w GA, która nie do końca jest jeszcze znana wszystkim właścicielom stron internetowych. Narzędzie to wprowadzone zostało niedawno, zatem jego usprawnianie i rozwijanie nadal trwa. Mimo to możliwości, jakie już w tym momencie dają nowe opcje Google Analytics, warte są uwagi ze względu na szereg zalet związanych z ich stosowaniem.
Google Signals – dlaczego warto?
Nowa opcja w GA to szansa dla wszystkich osób prowadzących działania biznesowe w sieci. Celem uruchomienia usługi Google Signals jest przede wszystkim umożliwienie zbierania danych o użytkownikach korzystających z różnych urządzeń, by lepiej zapoznać się z ich potrzebami, zainteresowaniami, lokalizacją itp. Ponadto Google Signals pozwala śledzić działania i zachowania osób odwiedzających daną witrynę. Wszystkie te informacje przekazywane są w dokładnych raportach, a ich analiza pozwala specjalistom dostosowanie w atrakcyjniejszy sposób reklam do danego użytkownika. Tego typu opcje Google Analytics przyczyniają się do prowadzenia lepszych i skuteczniejszych kampanii remarketingowych. W efekcie dana witryna przyciąga coraz więcej klientów, a firma zwiększa swą popularność, renomę i dochody.
Włączanie Google Singals
Ponieważ opcje Google Analytics są bardzo pomocne przy prowadzeniu witryn internetowych, warto dowiedzieć się, jak wygląda proces ich uruchamiania. Aby móc korzystać z Google Signals, konieczne jest aktywowanie usługi. Istnieją tu dwie metody włączania opcji:1. zalogowanie się w Google Analytics i kliknięcie opcji ROZPOCZNIJ, którą można znaleźć w górnej części strony, na pasku powiadomień (niebieski kolor).2. zalogowanie się w Google Analytics i przejście do kolejnych opcji (Usługa – Informacje o śledzeniu – Gromadzenie danych) oraz dalszych etapów instrukcji.Nowa opcja w GA wymaga także zapoznania się z przedstawionymi na jej temat wiadomościami oraz potwierdzenia jej uruchomienia (kliknięcie AKTYWUJ). Istnieje również możliwość wybrania wedle potrzeb określonego zestawu opcji, które chce się włączyć.
Chcąc upewnić się, że Google Signals jest na pewno uruchomione, należy sprawdzić, czy znajdujący się przy tej funkcji znacznik jest przełączony do pozycji oznaczonej symbolem WŁ. Aktywację można także odłożyć i dokonać jej w innym czasie.Warto pamiętać, że zbieranie danych za pomocą tego narzędzia wchodzi w grę jedynie w przypadku zalogowanych użytkowników, dodatkowo wyrażających na to zgodę.