Duże znaczenie, jakie ma idealny stan pokoi hotelowych sprawia, że kwestiom związanym ze sprzątaniem w hotelu poświęca się coraz więcej uwagi. Dziś coraz rzadziej mamy przy tym do czynienia z obowiązkami wykonywanymi przez pokojową na etacie. Jej miejsce zajmują firmy zewnętrze zawodowo zajmujące się utrzymywaniem porządku w hotelu.
Wygoda – największa zaleta outsourcingu
Outsourcing odnoszący się do sprzątania w hotelu nie jest rozwiązaniem znanym od lat. Mimo to, właściciele hoteli zwykle nie mają problemów z dostrzeżeniem jego niekwestionowanych zalet. Na pierwszy plan wysuwa się to, że firmy oferujące Sprzątanie w hotelu są w stanie zatroszczyć się o nowoczesny sprzęt i środki do sprzątanie znacznie skuteczniejsze od tych, które zwykle są częścią wyposażenia placówki hotelowej. Właściciel hotelu może być jednak zadowolony również z samego personelu sprzątającego, na który składają się osoby nie tylko odpowiednio wyszkolone, ale również posiadające duże doświadczenie. Tylko pozornie nie ma ono znaczenia. Niejednokrotnie można przecież usłyszeć o dobranych w niewłaściwy sposób środkach, które doprowadziły do uszkodzenia dywanu i tapicerki. Dużym atutem firm oferujących sprzątanie w hotelu jest także to, że mamy do czynienia z podmiotami posiadającymi ubezpieczenie OC. Daje to pewność tego, że sprzątane właśnie pomieszczenia będą oddane w idealnym stanie i nic z nich nie zginie. Takie rozwiązanie przynosi szereg korzyści nie tylko samym pracownikom hotelu, ale również jego gościom.
Czy outsourcing się opłaca?
Przekazanie obowiązków związanych ze sprzątaniem w hotelu na zewnętrz przyczynia się do tego, że właściciel hotelu może liczyć na znaczące obniżenie ponoszonych przez siebie kosztów. Jeśli mamy do czynienia z niewielkim hotelem, zyski szacowane są na kilkanaście procent. Gdy jednak mówimy o większej placówce, sprzątanie w hotelu przez firmę zewnętrzną może być nawet o połowę tańsze niż zatrudnianie ekipy sprzątającej na etat lub w oparciu o umowę zlecenie. Firmy sprzątające stosują różne taryfikatory, zwykle jednak płaci się im w zależności od tego, z jak dużą sprzątaną powierzchnią mamy do czynienia, a nie w zależności od tego, ilu pracowników uczestniczyło w procesie. W każdym przypadku właściciel hotelu nie musi obawiać się tak zwanych kosztów osobowych.