Media społecznościowe to ogromna płaszczyzna to prezentowania najróżniejszych produktów i usług. Każdy serwis społecznościowy posiada aktywnych użytkowników liczonych w milionach. Tutaj swoje konta posiadają osoby prywatne, firmy, instytucje, stowarzyszenia – liczba potencjalnych odbiorców jest więc bardzo duża i różnorodna.
Grupy docelowe
Kampania social media ma mieć jak największy zasięg. Na serwisach społecznościowych dużo łatwiej trafić do określonej grupy docelowej, która może być potencjalnym nabywcą naszego towaru. Nie chodzi przecież o to, by mieć dużą liczbę obserwatorów i nic nie sprzedawać. Kampania w social media ma za zadanie trafić do takiej grupy odbiorców, których może zainteresować nasz produkt czy usługa i sfinalizują swój zamiar w swoim wirtualnym koszyku. Kampania w mediach społecznościowych opiera się na zaangażowaniu i zaufaniu. Duża liczba obserwujących i czynnych użytkowników, wpływa na wizerunek i rosnący autorytet marki.
Kampania social media a zaangażowanie
Kampania w social media jest równoznaczna z wywołaniem określonej reakcji zwrotnej. Zaangażowany użytkownik komentuje, wyraża swoją opinię, pyta, udostępnia post swoim znajomych, a nie tylko dla świętego spokoju w ostateczności da lajka. Tylko to buduje trwałe relacje między marką a jej odbiorcą. To stałe podtrzymywanie relacji firma-klient, które w przyszłości skutkuje osiągniętymi celami sprzedażowymi. Kampania w mediach społecznościowych swoimi działaniami dociera do właściwych osób. Tutaj nikt nie wciska rękawic motocyklowych pasjonatce pieczenia tortów – chyba że ta konkretna pani w podróż wybiera się zawsze swoim motocyklem, ale to w socjal mediach jest łatwe do zdiagnozowania.
Konkretne zalety
– Kampania social media bardzo szybko generuje duży ruch. Nie czekamy na rezultaty tydzień czy miesiąc. To dzieje się tu i teraz.
– Są to zdecydowanie niższe koszty w porównaniu z innymi produktami marketingowymi. Tutaj panujemy nad wydatkami.
– Dzięki zaangażowaniu buduje się trwałe relacje, które mają decydujący wpływ na autorytet i wizerunek marki.
– Więź z klientem jest podtrzymywana długotrwale z jednej i z drugiej strony.
– To najbardziej interesująca nas grupa docelowa.
– Kampania w social media to ciągły dostęp do statystyk.
– Konkretne zyski w formie sprzedanych produktów.