Skip to content Skip to footer

Thin content czyli jak nie tworzyć treści w Internecie

W Internecie często można się spotkać z takim sformułowaniem, jak pozycjonowanie stron internetowych. W dużym skrócie są to takie działania, które mają sprawić by dana strona internetowa pojawiała się na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce internetowej. Ważna jest też konstrukcja takiej strony i zawarte na niej treści. W tym artykule podpowiadamy, jakich błędów unikać tworząc treści internetowe.

Thin content- co w tym złego?

Już tłumacząc określenie „thin content” z angielskiego można mieć podejrzenie, dlaczego takie treści na stronie internetowej nie są pożądane. W bezpośrednim tłumaczeniu oznacza to „chudą treść”, czyli treść złej jakości, pełną błędów ale również odnosi się do konstrukcji strony.

Jako złe jakościowo treści w Internecie uznaje się za krótkie teksty na stronie oraz takie, które odsyłają do bezwartościowych podstron, ale również strony wielokrotnie duplikujące niemal taką samą treść.

Dlaczego nie warto umieszczać treści niskiej jakości?

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło tworzyć bezwartościowe podstrony, byle w dużej ilości, by promowana strona znalazła się na wysokim miejscu w wyszukiwarce internetowej. Jednak algorytmy stosowane przez wyszukiwarki stają się coraz bardziej zaawansowane i coraz lepiej eliminują złą jakość treści internetowych.

Tworząc treści na potrzeby pozycjonowania stron trzeba unikać thin content, a przede wszystkim dwóch największych błędów. Tworząc bezwartościowe podstrony podobnie jak umieszczając zbyt krótkie teksty na stronie nie osiągnie się zamierzonego efektu. Lepiej zainwestować w mniejszą ilość, za to lepszych jakościowo treści.

Co jest złego w zbyt krótkiej treści?

Z problemem zbyt krótkiej treści na stronie borykają się zwłaszcza sklepy internetowe, oferujące dużą ilość podobnych produktów, które nie wymagają szczególnie rozległych opisów. Takie strony często traktowane są jako zawierające kiepską treść, a co za tym idzie, pozycjonowane na odległych miejscach.

Rozwiązaniem na za krótkie teksty na stronie może być grupowanie kilku, kilkunastu podobnych do siebie produktów na jednej stronie. Ważne jest by zakup tych produktów odbywał się już z tej zbiorczej strony.

Dlaczego bezwartościowe podstrony nie poprawiają pozycji w przeglądarce?

Złą praktyką w tworzeniu treści na potrzeby pozycjonowania stron było generowanie różnego rodzaju tekstów przez automaty. Jednak obecnie stosowane algorytmy pozycjonujące z łatwością wychwytują i odrzucają takie bezwartościowe podstrony.

.

Podobnie dzieje się w przypadku, gdy na podstronach stosuje się zbyt krótkie teksty, o nadmiernym nasyceniu słowami kluczowymi. Algorytmy pozycjonujące mogą je potraktować jako thin content i odrzucić.