Wizytówka w Google Maps to jeden z podstawowych elementów, dzięki którym możemy odnaleźć się w Internecie. Wiele osób szuka informacji o firmach, usługach czy produktach na mapach Google i ten trend będzie się stale rozwijał.
Aby skorzystać z tego, co gwarantuje wizytówka Google Maps, zdecydowanie warto tworzyć i pozycjonować wizytówki i pojawiać się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na mapach Google. W tym tekście podpowiadamy, czym dokładnie jest pozycjonowanie wizytówki i jak przeprowadzić ten proces.
Co to jest pozycjonowanie wizytówek?
Pozycjonowanie wpisu w Google Maps to proces, który ma na celu podniesienie pozycji naszego wpisu w rankingu wyników wyszukiwania. Mapy Google działają podobnie jak wyszukiwarka internetowa. Po zadaniu pytania i wprowadzeniu hasła Google wybiera najbardziej odpowiednie karty i wyświetla ich listę. Często ma kilka stron. Pozycjonowanie to dostosowanie wizytówki w taki sposób, aby była poprawna, kompletna i użyteczna, a Google umieszcza ją na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na mapie. Wtedy pinezka naszej firmy pojawi się jako pierwsza na mapie. Dowolną wizytówkę możemy wypozycjonować i zrobić to samodzielnie lub zlecić to zadanie agencjom lub specjalistom SEO.
Usuwanie duplikatów i zgodność z NAP
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki w Mapach Google jest usunięcie duplikatów. Google stawia na jakość i niedopuszczalne jest posiadanie kilku wizytówek jednej firmy z takimi samymi lub zmienionymi danymi. Z pewnością nie będziemy skutecznie pozycjonować wizytówek. Wszystkie szczegóły NAP, takie jak nazwa firmy, adres i numer telefonu, również muszą być identyczne w Internecie. Ta zgodność wpływa na wiarygodność i jest ważnym czynnikiem SEO. Dane o naszej firmie muszą zatem być takie same na naszej stronie internetowej, wizytówkach w sieci, katalogach biznesowych i na wizytówce na mapach.
Dokładnie uzupełniając wizytówkę
Drugim bardzo ważnym elementem tego, jak pozycjonowana jest wizytówka w Google Maps, jest jej dokładne uzupełnienie. Tylko kompletne wizytówki mają szansę znaleźć się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania i tylko takie są promowane przez Google. Dlatego wszystkie pola powinny być wypełnione poprawnymi informacjami. Szczególną uwagę należy zwrócić na staranne wybranie kategorii i stworzenie opisu. Warto zamieścić odpowiednie słowa kluczowe, które pasują do naszej branży. Zdecydowanie powinniśmy poprawnie nazwać naszą działalność i zakres oferowanych przez nas usług. Dodanie wizytówki pod fałszywymi frazami z pewnością przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego. Gdy wizytówka google maps pojawi się pod niewłaściwymi hasłami, przełoży się to również na niezadowolenie i zagubienie klienta.