Skip to content Skip to footer

Marketing na Instagramie – czy ma sens?

Marketing internetowy powoli, acz sukcesywnie staje się standardem i wręcz koniecznością dla każdej firmy, która chce liczyć się na rynku. To jest po prostu znak naszych czasów – niejeden kanał telewizyjny ma obecnie mniejszy zasięg i oglądalność od twórcy, który mądrze prowadzi swój kanał na YouTube.

Agencje różne

Wszelkiego rodzaju agencje marketingowe natychmiast podchwyciły narastający od kilku lat trend i dzisiaj lwia część kapitału inwestowanego w reklamę idzie na marketing w sieci internetowej. O dziwo jednak, nie chodzi tutaj o reklamę sensu stricto, lecz o nieco bardziej wyrafinowane formy. Wszystko rozbija się bowiem o nowy standard, który całkowicie wywrócił do góry nogami wszystkie pieczołowicie kompletowane zasady dotyczące zorganizowania kampanii marketingowej w sposób możliwie najbardziej skuteczny.

Praca influencera

Nowym standardem jest oczywiście osoba influencera. Kim jest taki człowiek? To, w największym możliwym skrócie, mniej lub bardziej amatorski twórca internetowy, który swoim sposobem bycia zdołał podbić serca wielu osób i konsekwentną pracą zbudował sobie bazę wielu setek tysięcy oddanych fanów i z tego względu organizowany przezeń marketing internetowy osiąga tak zawrotne wyniki. To właśnie fani są bezwzględną siłą influencera, a jest tak przede wszystkim dlatego, że przez lata kontaktu z nim zdołali wytworzyć z nim rodzaj wyjątkowej więzi. Innymi słowy – jeśli influencer powie o jakimś produkcie, że jest bardzo dobry, to popyt nań natychmiast się zwiększy i w większości przypadków da się to wręcz zagwarantować. Można zatem śmiało stwierdzić, że marketing w internecie rządzi się swoimi własnymi prawami.

Większość influencerów stawiała swoje pierwsze kroki na YouTube, ale obecnie swoistym bastionem i ostoją ich działalności, jaką jest oczywiście marketing w sieci, stał się Instagram, który jest idealnym kompromisem pomiędzy nieidealnym Facebookiem i ograniczoną platformą Google – nie obcina zasięgów wrzucanych postów i pozwala na bieżąco relacjonować swoje życie zarówno w formie video, jak i prostych zdjęć, a w dodatku umożliwia bardzo prosty i efektywny kontakt z fanami.

Marketing w internecie jest już bardzo liczącą się częścią rynku i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał ulec osłabieniu. Warto już teraz zainteresować się tą branżą, by w przyszłości nie zostać daleko za konkurencją.